Sponsorloop van scholen voor Stichting Rainbow

Basisschool De Hobbitstee in Eemnes heeft met de groepen 7 en 8 meegedaan aan een sponsorloop voor het goede doel. Deze sponsorloop werd georganiseerd eind mei 2014 in het kader van een project door Maud Blokker, Ellen Stellwag en Catelijn Otto, allen scholieren in klas MYP3 van Scholengemeenschap Laar & Berg in Laren.

De actie was zeer geslaagd. De basisschool vond het een geweldig idee, dus werd begonnen met alle voorbereidingen zoals een brief naar de ouders, een locatie zoeken, eten/drinken. Toen dit allemaal voor elkaar was kregen de kinderen een brief. Met deze brief konden ze mensen gaan zoeken die hen wilden sponsoren (opa’s oma’s, vaders en moeders, vrienden en andere familieleden). Een week later was de sponsorloop op het veld achter de skatebaan van Eemnes.

Eerst werd met alle kinderen een warming up gedaan en uitgelegd hoe de sponsorloop in zijn werk zou gaan. Toen dit allemaal duidelijk was gaven de dames het startsein en begon de sponsorloop. Er waren veel ouders die de kinderen kwamen aanmoedigen en het was allemaal heel gezellig. De kinderen deden allemaal supergoed mee en zelfs de leraren ‘deden een rondje’.

Nog even snel een foto met de hele groep en toen snel naar school voor limonade en wat lekkers. Het was een leuke dag!

Stichting Rainbow dankt iedereen van harte die heeft meegewerkt aan dit lieve project. Van Maud, Ellen en Cathelijn, de docenten van De Hobbitstee, en niet te vergeten de kinderen, tot aan alle opa’s en oma’s en andere sponsoren. Samen werd maar liefst 800 euro opgehaald, geweldig!