India

In de plaats Balasore in de staat Orissa, in het noordoosten van India, is de Stichting Wereldkinderen de initiatiefnemer van een kinderhuis voor 160 kinderen. De naam van dit project is Utkal Vani.

Rainbow heeft ongeveer een vierde deel van het jaarlijkse budget van dit project op zich genomen, want er was een structureel tekort in de financiering.

Vanaf juli 2010 is een zogenaamd bijlesprogramma gestart met de naam Rainbow Study Club om kinderen met extra potentie naar een nog hoger niveau te brengen. Het gaat om 330 kinderen die les krijgen van 11 hoogwaardige leraren in wiskunde, informatietechnologie en Engels. De resultaten van deze extra opleiding zijn formidabel te noemen.

De leider van dit Utkal Vani is pater Chacko, en hij houdt ons maandelijks op de hoogte van de gang van zaken. Ook heeft hij ons een aantal keren bezocht in Nederland.

In november 2004 heeft onze secretaresse, mevrouw Nora Termorshuizen, een bezoek aan Utkal Vani gebracht.